بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
رئیس دانشکدگان جامعه و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر نقش راهبردی روابط عمومی ها در هدایت افکار عمومی و مقابله با جنگ شناختی، از برنامه ریزی برای تأسیس دانشکده تخصصی روابط عمومی خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر اکبر نصراللهی در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی، با اشاره به اجرای «نظام نامه جدید دانشی» و طرح تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بر اساس رویکرد تحولی ریاست دانشگاه، ساختار دانشگاه باید پاسخ گوی مسائل و چالش های کشور باشد. در این راستا، اعضای هیئت علمی علاوه بر ایفای نقش آموزشی، ملزم به فعالیت پژوهشی و فناورانه در قالب دانشکده های مأموریت محور هستند؛ دانشکده هایی که بر حل مسائل پیچیده، چندوجهی و آینده نگر جامعه متمرکز خواهند بود.
وی با اشاره به یکی از چالش های اصلی کشور، اظهار کرد: ناکارآمدی روابط عمومی ها به یک بحران تبدیل شده است و برای مقابله با این بحران، تأسیس دانشکده روابط عمومی در دستور کار دانشکدگان جامعه و رسانه قرار دارد که در صورت تاسیس آن، شناسایی و حل چالش ها و مشکلات روابط عمومی ها و توانمندسازی مدیران و کارکنان آن در سراسر کشور به صورت شبکه های مشارکتی و هم افزا در یک دانشکده موضوعی و تخصصی در یکی از واحدهای دانشگاهی پیگیری و اجرایی خواهد شد.
نصراللهی با بیان اینکه تحولات جهانی، تحول در نظام آموزش عالی را اجتناب ناپذیر کرده است، از استادان و دانشجویان خواست با درک دقیق ابعاد این تحول، در اجرای نظام نامه جدید دانشگاه همکاری و مشارکت فعال داشته باشند.
نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه های حرفه ای همچنین بحران روایتگری را از مهم ترین مشکلات فعلی روابط عمومی ها دانست و گفت: روابط عمومی ها اگر روایتگر واقعیات و پاسخ گوی نیازهای مردم باشند، می توانند به معماران اعتماد و امید تبدیل شوند. اعتماد ساختنی است، نه دادنی؛ و این مهم تنها با عملکرد حرفه ای و روایت های به موقع، صادقانه و دقیق محقق می شود.
وی افزود: رسانه ها در زمین روابط عمومی ها بازی می کنند. خاستگاه و منبع اصلی خبر، روابط عمومی ها هستند و ضعف در روایتگری درست، یکی از دلایل آسیب های جدی رسانه ای در کشور به شمار می رود.
نصراللهی، روایتگری صحیح، سریع و متناسب با نیاز مخاطب را اساس ایجاد اعتماد دانست و هشدار داد: روابط عمومی ها می توانند اعتبارزا یا اعتبارزدا، امیدساز یا امیدزدا، تسهیل گر ارتباط یا مخرب آن باشند.
وی با اشاره به ضعف های موجود گفت: فقدان روایت، روایت های تأخیری، یک جانبه، شعاری و بدون شناخت مخاطب، آسیب جدی به اعتماد عمومی زده است. در مقابل، روایت هایی صادقانه، شفاف، تعاملی، جامع و مسئله محور، راه حل بسیاری از بحران ها خواهند بود.
وی ریشه های بحران روایتگری در روابط عمومی کشور را ناشی از مجموعه ای از مشکلات قانونی، مدیریتی، فرهنگی، آموزشی و حرفه ای دانست و تأکید کرد: این وضعیت باعث آسیب پذیری کشور در برابر موج اخبار منفی و جنگ شناختی رسانه های معارض شده است.
این مراسم با حضور جمعی از استادان، کارشناسان و پیشکسوتان روابط عمومی در دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}